Tip pro podnikatele - Objev století vždy získá náhoda
Celý náš život je prý jedna velká náhoda. Dokážeme sice plánovat, ale ne předvídat a tak se občas stane, že jsme sami sebe přistihli nepřipravené. Těch pár z nás, kteří touží po objevu století musí náhodu znát a přátelit se
s ní.
Není divu, že všechny skutečné velké "věci" objevila pouze obyčejná náhoda nebo náhodný sled událostí. Být připraven všimnout si takový náhodný jev je důležité pro to abychom dokázali tuto náhodu uchytit a dále ji rozvíjet v dobrý nápad. Padající jablko přineslo myšlenku gravitace a skutečně moudrý člověk ji dokázal uchopit, zpracovat a vysvětlit. I v byznysu to funguje stejně. Proto pokud jste se dali na dráhu podnikání, všímejte si více věcí, které se dějí vedle těch, které provádíte úmyslně. Pokud máte pak to štěstí, že vám to pálí, váš rozum vám sám napoví, co jste skutečně objevili.
Vydělat peníze vám pomůže pouze štěstí a náhoda
Do titulku tohoto odstavce samozřejmě patří i talent. Talent má však nejmenší zastoupení a tak jsme ho záměrně vynechali. Důležité pro podnikatele je štěstí a náhoda. Jedině s nimi se můžete v podnikání skutečně prosadit. Pokud nepatříte do skupiny géniů, tak je lepší byznys kopírovat po konkurenci jak hledat vlastní nápad. S hledáním vlastního nápadu byste mohli totiž ztratit veškerý svůj čas a ztratit tak svoji příležitost. Abychom vám vysvětlili o čem autor píše, představme si spolu jeden myšlenkový experiment. Autorů knih je na světě miliony. Úspěch má však jen prvních pár set, možná tisíc. Ten největší úspěch zas jen pár desítek. Všichni ti ostatní píší své knížky sice v naději, že jednou se snad prosadí, ale zcela zbytečně. Kvalita jejich děl je však často krát srovnatelná s těmi, co sklízejí slávu. Jediné co tímto autorem chybí je náhoda a štěstí.
kopírování nápadu
Pokud letí severské detektivky, bude i pro vás lepší dát si spisovatelský pseudonym nějaké dánské jméno a psát detektivky. Pravděpodobnost, že si lidé koupí vaši knihu je vyšší než kdybyste psali o něčem, co nikdy nikdo ještě nečetl. Pokud je někdo skutečně dobrý, tak stačí být z poloviny tak dobrý jako on a máte jeho poloviční slávu. Úspěch pak přichází častěji a hlavně rychleji.
Na závěr
Jádrem tohoto článku je nápověda pro podnikatele, kteří touží získat úspěch. Pravdou je, že hlavní myšlenka článku je velmi složitá a porozumět jí bude vyžadovat hodně přemýšlení. Pokud toužíte skutečně něco objevit, dívejte se vedle sebe, protože váš úspěch leží na cestě, která se tvoří náhodou a nikoli úmyslně vámi.
Autor: Bruno Root
Tento článek si můžete přečíst také v slovenském jazyce na slovenské verzi finančního portálu Ammado.