Reklamace půjčky a hypotéky od České spořitelny
Postup při reklamaci půjčky nebo hypotéky, kterou máte uzavřenou s Českou spořitelnou patří mezi jeden z nejjednodušších. Banka komunikuje se svými klienty flexibilně a rychle. Zřízení vlastního bankovního ombudsmana jen svědčí o ochotě s nespokojenými klienty diskutovat a uzavřít smír, což ne vždy je na českém trhu samozřejmostí. Pokud máte nějaké neshody, problémy nebo komplikace s produktem půjček a hypoték od ČS, nabízíme vám oficiální postup, jak podat reklamaci či podnět.
Na vaše otázky jsou v České spořitelně připraveni 24 hodin denně. Banku můžete kontaktovat prostřednictvím bezplatného telefonního čísla 800 207 207, prostřednictvím e-mailu csas@csas.cz nebo jednoduše přes sociální síť Facebook.
Pokud si ale myslíte, že odpovědí jste již dostali mnoho a ani jedna vám nestačí, můžete podat oficiální stížnost nebo podnět a to následujícím způsobem.
Reklamace a její postup:
Oficiální reklamaci můžete podat šesti způsoby. Prostřednictvím telefonického hovoru na zákaznickou linku 800 207 207, elektronicky na cas@cas.cz nebo prostřednictvím internetového bankovnictví, či sociální sítě Facebook. Osobně na kterékoliv pobočce České spořitelny, kde vám vystaví o tom i potvrzení. Tento poslední postup doporučuje i finanční portál Ammado.
- Reklamace na pobočce - Fyzické potvrzení o podání
- Reklamace přes telefon - Hovor může být nahráván. Přijetí vaší reklamace je platné od okamžiku přijetí hovoru.
- Reklamace poštou - Přijatá reklamace vám bude potvrzena zasláním informační SMS
- Reklamace přes e-mail- Přijatá reklamace vám bude potvrzena zasláním informační SMS
Vyrozumění o vaší reklamaci vám bude doručeno písemným způsobem nebo způsobem stejným, jaký jste si zvolili vy (samozřejmě kromě způsobu návštěvy pobočky).
Ve vyrozumění vám banka odpoví na všechny vaše otázky a to jednotlivě bod po bodu tak, aby bylo pro vás srozumitelné, jasně formulované a přehledné. Veškeré náklady spojené s reklamací jdou k tíži banky.
Co má obsahovat správná reklamace
Pokud budete svou reklamaci podávat jinak než telefonicky, nesmíte zapomenout uvést své osobní údaje jako:
- Jméno a příjmení
- Rodné číslo nebo datum narození
- Adresu
- Číslo smlouvy o půjčce nebo číslo smlouvy o hypotečním úvěru
Pokud reklamujete za právnickou osobu nebo jste OSVČ, do reklamace uveďte následující:
- Název společnosti
- IČO
- DIČ
- sídlo společnosti
Lhůta pro vyřízení reklamace
Lhůta pro úvěrové produkty je 30 kalendářních dnů ode dne podání vaší reklamace. V případě, pokud vás vyzveme k doplnění údajů nebo skutečností, tak celková délka doručení potřebných dokumentů z vaší strany se do oficiální 30 denní lhůty nezapočítává.
Dá se vůči výsledku reklamace odvolat?
Pokud nebudete s výsledkem reklamace spokojeni, můžete podat opětovnou reklamaci nadřízené osobě, jako například vedoucímu pobočky, ve které jste reklamaci podávali, nebo můžete kontaktovat přímo bankovního ombudsmana.
Kontakt na bankovního obudsmana:
- Telefon: 956 717 718
- E-mail: ombudsman@csas.cz
- Poštovní adresa: Ombudsman finanční skupiny Česká Spořitelna, Olbrachtova 1929/62, 140 00 Praha 4
Osobní setkání s ombudsmanem můžete dohodnout telefonicky. Dostupnost je po - pá 08:30 - 17:00
Jiné možnosti reklamace
V případě, že neuspějete ani v opětovné reklamaci, můžete se obrátit se svou stížností na nezávislé organizace
- Samostatný odbor ochrany spotřebitele České národní banky, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1
- Finanční arbitr ČR, Legerova 69/1581, 110 00 Praha 1